Hvordan man kan optimere sin hjemmeside?


Når vi snakker optimering af en hjemmeside, så kan det være design, hastighed og SEO. Det er vigtigt du har en hjemmeside som fortæller de budskaber du gerne vil frem med. Har du et værksted som servicerer biler, så vil forbrugeren gerne vide hvilke mærker i kan klare, hvilke opgaver i kan løse, hvad prisen er, og hvor hurtigt opgaven kan løses, får de en låne bil, hvad er jeres telefon nr, adresse mm. Det kan være en god ide at arbejde nogle temaer som fremstår professionelt, her kan man anbefale DIVI eller Elementor, som er 2 af de største WordPress temaer på markedet.

Hastigheden på ens website

Du kan tjekke din hastighed på dit website med pingdom eller GTmetrix, og derned får du fortalt om du har nogle store billeder som ligger på sitet eller du har noget kode, os trækker en masse i farten. Det kan være en ide at bruge et plugin som fx WP Fastest Cache, WP Rocket hvor man kan aktivere lazy load på billeder eller minimere CSS eller Java scripts.

Et andet godt plugins kunne være imagefy eller smush it, som er 2 plugins som hjælper med at komprimere billederne på dit side. Det betyder at dine billeder filer kommer til at fylde mindre og derfor bliver din side loadet hurtigere.

SEO Optimering

Her tager vi on-page SEO, her kan du sørge for at dine titler og metabeskrivelser passer til dine sider og har søgeord inkluderet i, samt du kan arbejde med dine tekster. Der kan du gøre brug af keywordplanner, search console eller et større betalt værktøj som Ahrefs. Du skal også ind og arbejde med alt-tags på dine billeder, så google ved hvad der er på dine billeder og de ikke bare hedder abe123, hvis der fx er en bamse på billedet. Er det en for stor mundfuld for dig, kan du kontakte et online marketing bureau eller en freelancer – så du kan komme til at få bedre organiske resultater på Google.