Som en del af virksomhedens marketings strategi er det værd at kigge på at stramme op på hvordan virksomheden præsenterer sig udadtil.
Brevpapir eller fakturapapir er den vigtig del af din virksomheds præsentation. Det er derfor vigtigt at der efterlades et professionelt udtryk hver gang der afleveres tilbud, overslag, fakturaer eller lign. til kunder og erhvervsmæssige forbindelser.
Brevpapir kan fremstilles så det fremstår både professionelt og personaliseret. Et tydeligt firmanavn og logo knyttet sammen med kontaktoplysninger og navn på kundekontakt er med til at sikre at kunden tager jeres virksomhed seriøst og genkender jer, hvad enten de modtager tilbud, faktura eller reklame fra jer.
Trykt brevpapir kan bruges som et vigtig led i virksomhedens marketing strategi. Hver gang der kommer kunder på besøg på kontoret så sørg for at printe jeres aftaler mm. på brevpapiret og vedlæg gerne visitkort også så kunden aldrig kommer i tvivl om eller mangeler kontakt info til jer. Dette er ligeledes med til at skabe det professionelle indtryk der skaber tillid og tryghed mellem kunde og virksomhed.
Trykt brev- eller fakturapapir kan fås i flere kvaliteter og både som en sort/hvid løsning eller med flerfarve tryk. Hvad der bedst matcher jeres visuelle vison er vigtigt at finde ud af samt
hvad den bedste pris på dette er.
Ud over brevpapir kan formularer, blokke og andre tryksager med virksomhedens logo desuden være med til at skabe opmærksomhed og fungere som god reklame.
Alle tryksager kan som oftest leveres fra lokalt trykkeri og det er nemt at kommunikere og fremsende trykfiler og logo digitalt. Priser kan variere alt efter om der vælges standard tryk og papir eller der skal trykkes til kant på en mere eksklusiv papir kvalitet.
Et opdateret udtryk på virksomhedens digitale platforme og en opfølgning på de trykte papir produkter kan være med til at sikre en synlighed og genkendelighed hos virksomhedens eksisterende og nye kunder.
Selv om mange dele af virksomhedernes markedsføring er blevet digitaliseret så må vi ikke glemme at der stadig er brug for flyers, bannere, brochurer, plakater mm. De kan stadig være med til at give virksomhederne værdi og skabe det visuelle brand der ønskes ifølge den planlagte markedsføringsstrategi.
Gennemgå ofte virksomhedens marketingmateriale. Er alle oplysninger up to date ? Er der kommet flere/færre medarbejdere så der skal opdateres på kontaktinformationerne på det specialfremstillede personlige brevpapir ? Er der taget nye billeder eller er virksomhedens logo moderniseret ? Er der produkter i ikke bruger så meget mere eller nogen i savner ?